Gröna fingrar.

God eftermiddag!

Jag är så sämst på att uppdatera. Faktum är att jag har blivit lat. Legat på latsidan. Latat mig.
IDAG! Har jag i alla fall gjort någonting spännande! Jag tycker i alla fall att det är spännande. Jag har planterat en hel del frön. Frön som ska gro på vårt växthus till balkong. Ett flertal blommor har såtts, men likaså salladsfrön. Plocksallad, hette sorten. Spännande. Det vore ju hur roligt som helst att kunna äta sin egenodlade sallad. Smultron har jag också sått, så det hoppas vi också på.

Hjortar har gröna fingrar.



Ja-a då.

Annars då? Ni kan fortfarande kalla mig Harry Potter. Det läker fortfarande, men ser ut som ett ärr. Vi tror att det kommer att försvinna helt. Annars är det fritt fram att fortsätta att kalla mig för Harry Potter. Något annat som är nytt är att våren är en hel månad tidig i år. Snön håller på att försvinna helt, och det är bara mars! Det har varit en otroligt mild vinter, men det är väl skönt efter 2010/2011 års "minus 30 grader varje dag"-vinter. Jag hade dock föredragit aningen mer snö, så att man kunde ha fått åka mer pulka! Nu blickar vi istället framåt mot våren och de frön vi har sått.

Jag fyller också år om 6 dagar. Notera detta.

/El Hjorto gröno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0