Situationen.

Situationen ter sig som så att katterna har tagit över. Det är krigszon här hemma. Som röda och vita rosen, kommer ni ihåg det? Rövarspråket och den där lilla vita stenen och allt det där? Ungefär så. Hundarna följer efter mig var jag än går, gömmer sig bakom mig osv. Katterna, vad gör de? - Jo, de lägger sig på golvet en bit ifrån och vaktar. You heard me, vaktar. Cirkulerar runt dem ibland, för att se att de sköter sig. Skulle hundarna försöka någonting blir de injagade i ett hörn där de får vänta på räddning ifrån mig eller Robin. Ibland blir de strandsatta på sängen. Konstigt det där.. De andra gångerna vi varit hundvakt till dessa två Shelties så har katterna varit skraja och ofta gömt sig under någon möbel. Någon dag senare så har de vant sig och kunnat nosa på hundarna, hälsa sådär, ni vet.
Denna gång har katterna bildat någon slags pakt, med medhörande krigsplan, det är tydligt. Så nu står jag mitt emellan och vet inte riktigt vad jag ska göra. Det är lugnt för tillfället, katterna verkar ha dragit sig ut på balkongen, planerar förmodligen nästa stöt...

Fortsättning följer...

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0