Räddaren i nöden.

Det är jag som är räddaren i nöden! :)

Idag räddade jag den här lilla krabaten...



... från en säker död av katt!
Våra katter roar sig ibland med att ta dessa små ödlor för skojs skull. De brukar fånga dem, bita av dem svansen, leka med dem en stund för att därefter bita dem i halsen så de dör. Hemskt otrevligt. Idag så kom den här katten...



... bärandes på ödlan i munnen. Jag hämtade en liten låda och räddade det oskyldiga offret. Byggde sedan ett trivsamt litet terrarium åt den där den kunde få lugna ner sig medan katterna skingrade sig och jag kunde släppa ut den i det fria igen. Ödlan hade fått svansen avbiten, men inget mer. Alla ben och resten av kroppen var oskadda. Tur att svansen växer ut igen. :) Efter ett tag släppte jag ut ödlan igen, och nu har han/hon förhoppningsvis hittat hem igen. :)

Slutet gott, allting gott. :D

P.S. Katten fick såklart beröm för sin fångst till familjen först, innan jag tog det ifrån honom. Katterna vill ju bara väl, men ödlor är de så elaka mot. Möss och dylikt äter de i alla fall upp, medan ödlor tar de bara för att jävlas.

Nu skall jag förtära pizza och pepsi max innan jag beger mig till jobbet. Det är gött med hälsomat!

Peace&Love!

/El Hjorto djurvänno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0