Svallet är uppdaterat!

Hello my little hjorts! :D
Idag har min bästa frissa uppdaterat mitt hår till svall 2.0. Klippning av toppar och omfärgning. :) Åh, så himla perfekt! :D





Nu känns det himla fabulöst på skallen. :) Jag förstår förresten inte folk som söger att de aldrig blir nöjd hos en frisör. Vad går ni till för frisörer egentligen? De som säger att de alltid klipper hemma/hos en kompis och alltid köper hårfärg? :S En frisör tar hand om ert hår på ett ordentligt sätt, och kan dessutom svara på alla möjliga frågor ni har om hårvård. :) Min hårfärg, till exempel, är ingen hårfärg man kan köpa där de säljer hårfärg att färga själv; den här hårfärgen har jag skräddarsytt med min frisör. Den är unikt blandad med toner som vi valt ut tillsammans. Det är en viss blandning av olika färger och toner, samt olika mängder kemikalier osv. Det kan du inte köpa i butik. Då är det väl mycket roligare att få en färg som passar precis dig själv? :) Vad det gäller klippning så vet frisörer oftast bättre än man själv. Jag brukar ofta höra folk som säger att frisörer alltid tar för mycket på topparna. Det beror nog på att du klipper håret en gång om året och tror att det bara är någon centimeter som är sliten. Frisören ser nog att det snarare är halva din hårlängd som är helt sliten. De klipper ju så att håret ska vara friskt.

Ni som aldrig klipper håret för att ni tror att det bara kan bli långt på så sätt, har fel. För att citera en viss Tyra Banks: "If you want it to grow; let it go". Håret växer snabbare och friskare om du regelbundet toppar det slitna. :) Så nu vet ni det. Klipp er oftare! :D Det är aldrig snyggt med två slitna gardinlängder till hår, oavsett hur långt det är. Jag lägger det här inlägget i "Sanningen", keeping it real.

Då så, det var väl allt för mig idag. :) Robin och jag åt lunch på Delicerano idag, förresten. Det var supergott! :D Jag åt grillad foccacia med kyckling och Robin åt en biff med soltorkad tomat och massa annat gott. :) Dit ska vi gå fler gånger. :)

Simma lugnt!

/El Hjorto

Kommentarer
Postat av: Malin

hår växer inte snabbare om man klipper det - det bara ser ut så eftersom flera strån slutar på samma ställen :)

2012-01-31 @ 17:52:30
Postat av: Hj0rt!

Hur vet du det? Dela gärna med dig av källor. Mitt hår växer snabbare och bättre med regelbunden klippning. Och varför skulle håret se längre ut om flera hårstrån slutar på samma ställe?

2012-02-01 @ 00:14:44
URL: http://broderhjort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0