Hundar och vargar.

Goddag!
Gissa vad jag gjorde igår? - Jag var på en vargsafari! Några mil härifrån finns ett vargrevir med en ensam hona. Hennes föregående makar har blivit skjutna av galna bonnläppar som det finns gott om här. Henne spanade vi efter. Det vi hittade var ett färskt spår i alla fall! :) Chansen att få se själva vargen är liten; det är ett stort revir och vargar är inte speciellt sociala av sig, om man säger så. Vi var ute på kvällen och lyssnade också efter hennes ylande. De ylar ju mot månen, you know. Tyvärr fick vi inte höra det, hon var upptagen på annat håll. Eller så satt hon alldeles bakom oss och himlade med ögonen. Nåväl, det var kul. :)

Idag har jag jobbat och ätit skräpmat till middag. Nu sitter jag och längtar efter att få skaffa hund. Jag älskar katter, de är fasen så himla roliga, men jag skulle också vilja ha en hund. Vi ska skaffa det, så fort man kan. Man måste ju ha tid till den. Jag har ofrivilligt tid nu, men jag vill ha ett heltidsjobb. Förhoppningsvis kan jag få ett jobb där jag kan ha med en hund. Eller tid nog över till en hund.

I alla fall, var poängen att visa bilder. Robin har bestämt att hunden vi ska ha är en Welsh Corgi Cardigan, en sådan här:


Jag vet, så himla fulsöt. Robins föräldrar har en sådan, som är jättesnäll och gullig. De är bedårande som valpar, kolla bara;


Ena örat uppe, och andra nere. Göllegöll!

Själv vill jag ha en redig Mops:



Eller en Japansk spets:



Robin totalförbjuder mig att skaffa en Mops. Han gör nog slut med mig om jag gör det. Han är 100% seriös. Jag får inte under några omständigheter skaffa en Mops. Mycket tråkigt. Någon annan ras har han inte förbjudit, men han har bestämt att det är en Welsh Corgi Cardigan vi ska skaffa. Ni förstår inte hur bestämd han är i den här frågan. Han har huggit det i sten!

Nåväl, så var det med det. Ingen Mops, någonsin... :'( Jag får i alla fall döpa hunden. Jag har redan bestämt mig. Hunden ska få heta Ikaros. Get it? Ikaros, han som flög för nära solen? Flyga, för att de har så stora öron? Hehehe, man måste ju ha lite humor...

Det var allt för mig idag, är så trött så att jag måste ta en tupplur.
Peace&Love!

/El Hjorto

Kommentarer
Postat av: Oscar Miester!

Eller Ikaros för att han sprang in i väggen för många gånger. >:)

2011-09-05 @ 11:36:00
URL: http://boggey-obm.blogspot.com/
Postat av: Jessie (den anonyma hjorten)

ÅH! Du borde köpa en japansk spets, för det är en miniversion av den hund jag vill ha om några år :D Ska köpa en samojed jag (slåss mellan den och dalmatiner... det växlar varje dag. Idag är det en sammie..), så då borde du ha en liten miniversion av den så kan våra hundar får åka genom Sverige, mötas på mitten och busa C:

2011-09-07 @ 09:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0