Såhär ligger det till...

Hejsan!
Som ni kan se så har jag lagt in en ny kategori vid namn "Sanningen." Jag har även fört över några inlägg från arkivet som infaller i denna kategori.

Det jag vill förmedla med denna kategori är att visa hur det ligger till. Jag kan, som jag tänkte göra idag, avslöja myter och hemligheter som det andra könet inte känner till, exempelvis. Idag ska jag berätta för er manliga läsare hur tjejer uppfattar det ni säger.

Man ska helst vara så tydlig som möjligt med tjejer. Är man aningen tvetydig så tolkar vi det som något negativt. Här ska jag lägga in ett exempel. Emanuel sa att mina nya solglasögon var "Ganska snygga". På killspråk betyder det att de är ja, snygga. På tjejspråk däremot betyder det att de var fula, men att personen i fråga inte ville vara elak och säga det. Är ni med?

Svart på vitt bara. Antingen tycker ni att de är fina, eller fula. Dock är tjejer ännu mer komplicerade, så vi vill inte höra att de är fula, även om ni tycker det. Häng med här nu; ni ska vara ärliga och säga precis vad ni tycker, men vi vill inte höra det på det sättet. Så, istället för att säga "Jag tycker att de är fula", säger ni istället "Jag tyckte inte om dem särskilt mycket", eller något liknande. Lägg också gärna till "Men om du tycker om dem så ska du ju såklart skaffa dem". Typ. Ja, ni förstår nog, hoppas jag.

Jag reserverar mig självfallet för att detta inte gäller alla individer, men kvinnor i allmänhet är kända för att vara komplicerade. Så är det ju.

Sådär, nu vet ni det också. Är ni tvetydiga så kan ni vara säkra på att tjejer kan twista det till något negativt. Så passa er nooooga.

Peace&Love!

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0