Hårsnoddar!

Är en bristvara för mig just nu. Jag har inte köpt en hårsnodd på säkert.. Ja, minst tre år! :o Jag har ju haft kort hår nu i flera årm, och trivs superbra med det, men nu har jag faktiskt börjat sakna att ha långt hår igen. Det som är negativt med att ha en kort frisyr är att man alltid måste styla håret, annars faller allt. Man kan t. ex. inte gå och lägga sig med fuktigt hår, för då går det inte att rädda utan att blöta håret igen. Min hår-rutin går till såhär: Efter att jag duschat så handdukstorkar jag håret lätt, så att det fortfarande är fuktigt, sedan masserar jag in hela håret med mousse, efter det fönar jag håret torrt. Därefter följer styling med Dust it (puderwax) samt hårspray.
Då jag hade långt hår kunde det lufttorka och bli bra liksom, och om man skulle ha en dålig hår dag så kunde man alltid sätta upp håret i en tofs, eller en slarvig knut i nacken eller liknande. Vad kan jag göra nu, ta på mig en mössa liksom? Det är inte speciellt roligt.
Så nu har jag börjat spara ut mitt hår. Så om något år eller så kommer jag att ha långt hår igen. :) Vi får se hur det går, det kan ju mycket väl hända att jag blir jätteless på att vänta, och klipper av det igen. ^^ Men men, den som väntar får se.

Men, angående hårsnoddar, så hitatde jag ett par stycken söta flätade hårsnoddar. Jag sitter faktiskt med en mini-hästsvans just nu, och är mycket stolt över det faktum att jag faktiskt kan ha en hästsvans! :D Det är första etappen i min långa resa efter långt hår. ;)

Nu över till något annat. Jag satt och flippade igenom den senaste tunna katalogen från H&M (New season favorites) och såg två stycken fina skjortor som jag blev väldigt sugen på :) För er som har katalogen är den försa på sida 5 och den andra på sida 7. För mig som mycket hellre bär tights och treggins än byxor så är ju hösten alldeles perfekt! Massvis med långa mysiga skjortor och tröjor, långa cardigans m.m! :) Jag tycker ju att det är jättesnyggt med t. ex. ett par svarta tights, en lång skjorta med ett skärp i midjan samt ett par snygga höststövlar. Det är sådana saker jag brukar satsa på till hösten. :) På tal om snygga höststövlar fanns det ett par tjusiga på sida 15 i H&Mkatalogen också, jag blev faktiskt lite småsugen på de ljusgråa... ;) Dock har jag ett par jättefina svarta stövlar med kilklack som passar perfekt till höst och vår. Ett annat plagg i katalogen jag funderar på att köpa är en typ sweatshirt tröja på sida 21. Mysig, oversize och med söta budskap på. :) Den finns i två färger; mörkgrå samt gråmelerad. På den första står det "All about you!" och på den andra står det "Crush on you". Båda var superhärliga, tycker jag. :) *Vi får väl se om det kanske blir en beställning ändå.

Men nu över till dagens lista!
5 anledningar till att inte sakna kort hår:

Plats nummer 5: Hårtorken. (Visst, klart man använder hårtork även då man har långt hår, men man är inte beroende av den för att få till en bra frissa.)

Plats nummer 4: Beach-hair. (Kort hår efter att ha varit och badat blir itne särskilt fint...)

Plats nummer 3: Regn. (Gör att mitt hå blir vågigt, och vågigt hår i en kort frisyr är inte bra.)

Plats nummer 2: Man kan ju inte leka med håret! (Jag brukade alltid sitta och tvinna mitt hår på fingertoppen och så vidare, nu går det inte...)

Plats nummer 1: Att se manlig ut då man har mössa på sig! (Inte direkt, men har man mössa på sig skulle man nästan kunna vara skallig känns det som, då det bara sticker ut små hårtussar under den. Med långt hår är det snyggt att ha mössa på sig. :) )

Det var det, ha det så bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0