Stök och stöld.

Jag kan för allt i världen inte förstå varför det ska vara så himla svårt för människor att förstå skillnaden mellan Mitt och Ditt. Att vissa människor helt saknar moral is just beyond me. Jag menar, är det någontiong jag verkligen inte tål så är det människor som stjäl. Man kan ju tusan inte bara gå och ta för sig på andras bekostnad! Jag skulle till exempel aldrig få för mig att börja rota igenom skåpen i någon annans hem, bara ta för sig av en oöppnad påse, öppna den och ta innehållet. Som om det vore helt okej liksom! :@ Ska man verkligen vara tvungen att sätta hänglås på varenda skåp och låda i sitt eget hem?

Hur som haver, det hände i alla fall mig i fredags, och det är då inte första gången. Men denna gången var det helt mind-numbing hur fräcka folk kan vara! Det må ha varit en fest, men det var bara bekanta (även om det var flera bekanta som jag knappt kan stå ut med, men de ingår i alla fall inte i min umgängeskrets). Fast det får mig att komma att tänka på en annan sak: Hur vänskapkretsar/relation smälter samman då man ingår i ett förhållande. För det spelar ju ingen roll huruvida man tycker om personen/personerna i fråga, speciellt inte om de ingår i din partners släkt. Detta är inte ett bra fenomen, vill jag påpeka, då jag under denna helg gav upp alla ansträngningar om att alltid vara trevlig och artig emot min pojkväns syster. Den människan är verkligen en surpuppa, och (för att använda ett omoget uttryck) en fjortis. Jag har inte varit annat än trevlig och artig emot henne, och det enda jag får tillbaka är nedlåtande kommentarer och hatiska blickar. Då undrar jag: Vad har jag gjort emot denna människa som får henne att ogilla mig så? Jag är tillsammans med hennes halvbror, och har dessutom varit det i ungefär ett år (ingen av oss är sådan att vi någonsin håller koll på datum av alla dess slag), är det någon form av brott? Jag förstår verkligen inte. Men ja, "artigt avstånd" får det bli hädanefter.


Ja, men jag får väl ursäkta att jag inte uppenbarat mig på jag vet inte hur länge, men det har varit jul och nyår och annat. Flytt, och sådant. Dessutom borde inte detta kvalificeras som "bloggande", om jag inte gör det särskilt aktivt. Trots det är min s.k. "blogg" ändå roligare och mycket mer inneållsrik än alla de andra som finns därute. Modebloggar och allt vad det heter. Fjortisbloggar annars, men sak samma.
Det har i alla fall varit stökigt.

Dock ska jag försöka skriva lite oftare, för det som är kul är ju mina fina rankningslistor! :D Hurrahurra, det bästa som finns! :D Men jag ska nu börja bakifrån, eller hur jag nu ska formulera mig, och börja med plats nummer fem, då det på så sätt blir mer spännande. Fast det blir bak-och-fram.

Men IDAG så handlar min lista om grodor, då jag på förfrågan av mina kära vän Magda ska ranka "De fem sötaste grodorna EVER OF ALL TIME", så här kommer dem:

Nummer 5:


Nummer 4:
 
Lill-grodan! :D

Nummer 3:


Nummer 2:


Nummer 1:
 Den absolut grodigaste grodan av de alla: Kermit! :'D

Ja, men tack och hej för denna gången då. Ha det bra, och skit inte på er av ansträngning av att försöka vara som alla andra.

Kommentarer
Postat av: Maria O

Hej! Jag har hittat hit :D Jag håller med dig, vissa kan inte skilja på ditt och mitt. Fredriks telefon blev stulen för ett tag sedan när vi var på sporthallen och bada. Man blir så arg och irriterad!

2010-01-18 @ 15:02:10
Postat av: Petra

Haha, vad bra! :D Hejsan :D

Ja, man blir så himla arg, speciellt eftersom man aldrig skulle få för sig att göra någon sådan sak själv :@

Men gud vad fräcka alla är! :O Och han har inte fått tillbaka den?

2010-01-19 @ 22:59:14
Postat av: Maria O

Ja precis! Skulle jag göra nå sånt skulle jag få jätteont i magen! Nej, det har han inte. den är helt borta!

2010-01-20 @ 12:54:01
Postat av: Petra

Samma här! Kan inte förstå varför vissa människor helt saknar empati :S



Men gud vad elakt! :@ Man blir så arg!

2010-01-22 @ 00:15:08
Postat av: Magdorf

:D CUTEST FROGS EVAH! och kermit är lätt den bästa grodan. No one is like him.. except for my kitteh the frog.. but.. hes dead.. and hes a cat.. so it doesnt count D:

2010-01-25 @ 22:34:19
Postat av: Petra

Men grodan är ju inte död! D:<

2010-01-26 @ 15:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0