Om att inte kunna bestämma sig.

Bitterljuvt.

Är ett ord jag använder ganska frekvent. Ni vet känslan när man inte vet om man tycker om någonting eller inte? Eller då man hatar sig själv för att man tycker eller inte tycker om någonting?
Det inträffar mig nästan hela tiden. Dels med vissa människor, eller om mat, musik eller ett Tvprogram. Sex and the city t. ex. Det har jag aldrig gillat för att det är så tjejigt och blablablabla, men så zappade jag på TV:n en dag, och det fanns ingenting annat att se, så jag kollade på ett avsnitt, och tyckte att det fortfarande var tjejigt och blabla, MEN att det fanns vissa roliga scener. Få, men det fanns några. Så nu när det går på TV kollar jag ibland, och nu roar det mig lite faktiskt. Typiskt. Dock är jag inte ett hysteriskt fan som maniskt följer det och har hela boxen med alla säsonger osv. Det är ju typ sådana som kollar på O.C. och One tree hill och allt det där geggiga tonårsäcklet. Och Twilight. Oh my god, don't even get me started on Twilight! -.-''
Men sak samma. Min slutsats är att enligt mig så är Sex and the city roligt när det är roligt, och löjligt när det är löjligt. MEstadels är det löjlig onödig dramatik bara. "Oh, I'm back together with Mr. Big, that's great and I love him and I have no life and I love him blabablablalbalbalbalbblalaba. Oh, wait, I'm NOT together with r Big, he dumped me as always and I'm SOOOO sad, and I still love him, He's the one, and I'm SOOO SADDDDD and cutcutcut". Jisses. Varför kallas han Mr big ens? För att han har stor kuk? Så originellt. Löjligt.
Dessutom är Sarah Jessica Parker inte attraktiv. Jävla foot-face. Inte konstigt att hon blir dumpad.

Jaja, Sex and the city var det bästa exempel jag kom på, för jag hatar mig själv för att jag ser på det, för det är så fjolligt. Dock är det roligt, när det är roligt. Vilket är alldeles för sällan. Tyvärr. Och sedan hatar jag mig ännu mer för att jag har sett filmen. En bra ursäkt är dock att jag satt på ett plan. Över Atlanten. På väg till Ecuador. 16 jävla timmar i luften. 16 timmar! Så ja, hellre Sex and the city film än ingenting. Om man säger så.
TYVÄRR har jag ingen ursäkt alls för att jag tänker se den andra filmen som kommer ut... När den nu kommer ut. Det är illa, gott folk. Det är illa.

För att rädda mitt ego, ska dagens lista handla om 5 saker som bevisar att jag inte är en fjollig tönt:

Plats nummer 5: Jag skiter i om min väska matchar mina skor eller inte.

Plats nummer 4: Jag tycker inte om cider, mycket hellre öl!

Plats nummer 3: Jag hänger inte på Mc Donalds. (Jag kallar det hellre inte för "Donken")

Plats nummer 2: Jag tycker inte att jag är cool när jag sitter längst bak i bussen.

Plats nummer 1: Jag tycker att vampyrer ska sova i kistor på dagarna, inte strutta runt i skogar och glittra.

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0