Alltså, JAG HAR TÄNKT...

... Och inget bra kan tillkomma av detta fenomen. MEN, det är en intressant tanke..
Ni vet det här som var så himla löjligt populärt för en tid sedan, att man skulle köpa en stjärna på himlen och döpa den..? Då funderade jag på detta och kom fram till ett stort frågetecken... Vem betalar man till? Vem kan hävda sig att äga himlen och alla stjärnor och börja sälja dem? Kan vem som helst göra det? Och i så fall, varför stanna där? Varför inte bara claim:a vad som helst? "Detta moln är härmed mitt. Ni får köpa det för högstbjudande." Eller "Luften är nu min. All luft som finns i världen är härmed min, och ni måste betala för varje andetag ni tar." Vem kom på det?! Synnerligen underligt enligt mig. Vem kom hux flux på att äga himlen och allt som hör därtill? Liksom, VEM BETALAR MAN TILL? Vem är det som tjänar pengar på det där?

Det här gör mig snurrig..

Kommentarer
Postat av: MAGGENDORF-SAMA

=_= man betalar till USA gällande alla de där. >_> luften vi andas, alla stjärnor. Rakt ner i bingen på USA xD

för det är definitivt USA som krävt ägande rätten på stjärnorna... och att de får sälja dem D:

2009-11-23 @ 18:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0