Födelsehjort!

Hej alla glada! Och grattis i efterskott till mig! För de som missat så fyller jag år den 31:a mars.

Helgen var mycket lyckad, med bowling och fest med vänner i fredags, och resten av helgen spenderades hemma hos mamma och pappa med tårta och god mat! :)


Budapest-stubbar! :D

Av kära Norsk fick jag låna två lådor med kaplastavar! Jag älskade att bygga med kaplastavar när jag var liten, men kunde bara göra det på fritids, där det fanns. Nu har jag fått låna en massa! Detta är resultatet av låda ett:


Jag är the kapla-master!



Idag har jag varit med karln i huset nere på staden och gjort diverse ärenden. Vi slank in på H&M där jag hade rabattkuponger och presentkort. Jag har varit på jakt efter en skön "playsuit" (astöntigt namn-varning!), eller kort byxdress eller vad man vill kalla det. Jag provade en blommig för några dagar sedan som jag hittat i katalogen och på hemsidan, och den var jättesöt! Tyvärr var den gjord för människor som helt saknar bröst. Överdelen pressade ihop mina bröst likt en korsett så att de blev alldeles platta och långa. Mycket obekvämt. Jag provade en storlek större också, men den var lika tight över brösten ändå. Idag så provade jag en annan modell som satt slappt och skönt, precis som jag vill ha! Den var dock helsvart, och tyvärr inte blommig. Dock är svart aldrig fel heller. Jag vägde upp med en typisk jag-klänning! Jättegulligt mönster som passar mig som handen i handsken. :) Här har ni den:


Hjort-style till max! :D


En närmare titt på mönstret. Jag tror att det är hallon, men det kan föreställa smultron också. Det är lite oklart.

Jag köpte även ett coolt linne som blir perfekt till kommande utgångar. :) Vad fick jag betala för hela kalaset då? 97 kronor! Vilket kap! Det skulle ha kostat 450 kronor, men med presentkort och rabatter blev det under hundringen! :D Happy days!

Här tänkte jag nu visa två födelsedagspresenter. Först har vi silverringen som jag köpte till mig själv i present med födelsedagsrabatten från Guldfynd, och det ascoola armbandet som jag fick av mamma. <3



Nu ska jag återgå till mitt kapla-byggande och äta godis. Härliga dagar!

Oj, förresten! Det har redan börjat växa sallad och en sort blommor ute på balkongen. De gröna fingrarna ger resultat! :)

Simma lugnt!

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0