Stolt!

Jag är stolt över mig själv idag! :D
Det regnar till max utomhus, och blåser halv storm, haha. Robin stampade iväg tidigt imorse för att åka till jobbet, jag låg såklart kvar i sängen och tog sovmorgon. Jag behövde inte ens titta ut genom fönstret, man hörde smällarna från regnet på försterbrädan utanför fönstret.. Så, jag och Yuki låg och snoozade under förmiddagen tills jag till slut klev upp vid halv 12. Jag placerade mig i soffan med en yoghurt och tittade på Oprah, haha. Makarna Obama var med, jag tycker att Barack ser gammal ut nu? Lite gråa hår som sticker fram där, ojoj. Nåväl, de var roliga att lyssna på som vanligt, intressant. :)

Sedan fick jag nog av att sitta inomhus och vara uttråkad; jag var tvungen att gå ut! Jag tänkte att en liten prommis ner till Willys passade bra, eftersom jag inte hade någon aning om vad vi skulle äta för middag idag och behövde hämta inspiration. Så jag tog på mig varma tights, ett långt linne, en långärmad tröja, Robins munkjacka och en mysig halsduk. Sedan mina boots till det, eftersom de är vattentåliga. :) I det stegade jag ner till Willys och köpte Farfalle-pasta (fjärilspasta), kycklingfärs och Philadelphiaost med smak av vårlök och svartpeppar. :) Med det tänkte jag göra en slags krämig köttfärssås med kycklingfärsen och osten till pastan. Kycklingfärs som är nyttigt och fettsnålt också, för att inte nämna gott! :D Vi får se hur det blir, det är ju helt improvisation som gäller, men jag är ju bra på matlagning så det blir säkert gott, hoppas jag. ;)

Jag blev i alla fall genomblöt av min prommis, på vägen hem fick jag gå i motvind så det regnade in i luvan, haha. Så nu sitter jag här, under en extremt mjuk och mysig filt och värmer upp mig.


Vad är det där för något djur?

Det var i alla fall skönt, jag tycker om att vara ute i regn. Jag saknade dock min regnjacka som är hemma hos mams och paps... Nu är jag hungrig, men det är för tidigt för att börja med mat än, så jag tar mig en smörgås med en stor kopp te tror jag. Jag köpte även löste när jag var och handlade. Unnade mig lite extra gott te nu i höstrusket. Södergårdste tror jag att det hette. Ska smaka jordgubb, rabarber och passionsfrukt. Yummy!

Peace&Love!

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0