Monsunregn med hagel!

Hejsan alla glada (och blöta)!

Idag är det inte det bästa vädret för att vistas utomhus. Sundsvall är nämligen dränkt idag. Åska, blixtnedslag, monsunregn likt vattenfall som även innehöll stora hagelbollar. ASCOOLT! Faktiskt det västa skyfall jag har varit med om någon gång. Så coolt att jag var tvungen att springa ut och uppleva det. Jag blev genomblöt på ungefär 10 sekunder, haha. Jag stod där och upplevde det i flera minuter medan Robin fegade i dörröppningen. Vilken kärring, haha. ;D Mina kläder är fortfarande jätteblöta, de hänger i köket på tork. Och mina stackars converse... Åh, mina stackars converse. De har jag lutat mot elementet i hallen, trots att det inte ens är på. Element brukar ju inte vara det på sommaren. Jag kan ju inte direkt styra det heller, då man bor i lägenhet, haha. På grund av mina dränkta skor som aldrig kommer torka, kan jag heller inte ut och cykla. Har liksom inga skor ? Såvida jag inte tar högklackat... Det får vänta. Imorgon ska jag ju hem och jobba, då har jag fler skor att välja mellan, då kan jag ta en lång prommis eller kanske en joggingtur. Det blir bra det.

Såhär ser det ut nere på stan;


Bild från st.nu

Ni kan läsa mer här: http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.3703772-hagelskurar-over-staden
Gud vilken dåligt skriven artikel förresten? Till och med jag hade gjort det bättre. "Över stora delar av Medelpadskusten rumlade det från himlen", alltså va? Det åskade, okej? Rumlade det från himlen, herregud. Nåväl, bilderna är ju roliga i alla fall, ni får genomlida den dåliga texten...

Nu ska jag börja med middagen, och därefter ta en låååång dusch. Ha. Det. Gött!

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0