Chocolate chip cookies.

God kväll!

Idag har följande hänt: Steg upp, åkte hem och jobbade, åkte hem och åt Stinas kyckling med mina päron och min farfar, bakade Chocolate chip cookies. Sådär ja.

Jobbet var jobbigt. Logiskt. Att jobb är jobbigt. Idag var vi bara två personer av fem som jobbade. Hektiskt. Egentligen bara 1½, då den ena av oss är nykomling. Arbetstakten är långsam för denna nya människa. Nejdå, han är duktig, men är man ny så är man. Det tar ett tag att komma in i rutinerna. Okej, det blev en timmes övertid, klirr i kassan! :D Sitter fint nästa lön det. Det gick ju bra också, eftersom jag är Hulken och klarar allting själv. Fino fino.

Varför bakade jag Chocolate chip cookies då? - För att jag ville äta smeten. Mmmm, kaksmet. Finns det något bättre? Dock bakade jag faktiskt ut kakor också, de ligger i köket och svalnar. Nu blev jag törstig, måste ha lite mjölk.

...

Sådär! Ett glas mjölk, plus att jag åt en skinkskiva? Rökt skinka, mumz! Kan äta det som chips. De borde göra det, typ skinkchips. Torkade rökta skinkskivor? Jag skulle köpa det. Fasen, nu vill jag ha en till. Det får bli på mackan imorgon istället.

Ja, men det var väl det. Det har inte hänt så mycket idag. Emanuel skulle komma tillbaka från sin festivaltrip idag, välkommen hem, Emanuel! :D Katterna mår jättebra, har säkert saknat dig en massa, dock. :)

En till sak!!! Idag köpte jag en sådan där smart grill-wokpanna som de har på ICA! :D Pappa köpte en när de kom på erbjudande, och vi har provat den flera gånger här hemma, den är jättebra! :D Det blir jättegott att till exempel skära upp tomat, lök och paprika och grilla i den. Gärna stänka på lite soya och kryddor också. Och färska champisar! :D Jag har inte kunnat köpa en, för de sålde slut, men nu har de tagit in dem igen på mitt jobb, så jag var snabb och köpte en idag. :) 129 spänn, knappt någonting för en så bra grej. :) Nu ska här grill-wokas! :D

Det blev bara text idag, ni får leva med det. Ha det köng nu! :)

Peace&Love!

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0