Telefonmenyer.

Ni vet sådana telefonmenyer när man ska trycka på en siffra beroende på vilket ärende man har, då man ringer till ett företag. JAG HATAR DEM! Vissa av dem är ju helt sanslöst pantade!
Som idag, när jag ringde till CSN för att säga åt dem att de är dumma och ska ta tillbaka pengarna de skickar till mig som jag inte ska ha för att de sa det innan jag började skolan i höstas, men så skickar de ändå, så jag kommer få skuld till dem sen då de skickat pengar jag inte ens vill ha (Okej, låt oss nu vara lite realistiska... Klart man vill ha pengar, men alltså ändå), pengar de skickar som jag de sedan ska ha tillbaka för att jag går för få timmar i veckan för att få bidrag, OCH om de skickar en faktura till mig så kostar det 100 kronor att betala den, utöver pengarna de kräver! DUMT! I varje fall, så har de just en sådan här knapp-tryckar-meny innan man kommer fram till en telefonist man kan grilla. Och då rabblar de upp ungefär 1000 olika alternativ, och fortsätter och fortsätter, och då man ska trycka på någon siffra så tar de ingen paus utan pladdrar på innan man hinner sätta telefonen mot örat igen. Man hinner inte med. Helt sanslöst. Jag var tvungen att lägga på och ringa igen minst 5 gånger. Helt sanslöst. Att de är så himla retarded trodde jag inte.

OCH SEN (!) När jag väl hade lyckats komma fram till en människa (efter ca 10 minuters telefonkö) så kopplar de mig vidare till någon random gubbe vars svar till alla mina frågar var "venne". Inte "Jag kan tyvärr inte svara på den frågan utan mer information" eller "Jag är ledsen, men jag har tyvärr inte den informationen, du bör vända dig till...", utan helt bokstavligt: "venne". Säg åtminstone "Jag vet inte", inte slöddra fram "venne". Helt sanslöst.
Så där fick jag ju mycket hjälp... Not.

Lägg in alla arbetslösa människor som telefonister istället och kapa de där förbannade telefonmenyerna, det skulle ju alla vinna på.

Om inte annat så sliter man ju ut telefonknapparna genom alla knappar man måste trycka på genom menyerna.

MEN! Tro inte att jag tänker köpa någon värdelös alternativ lösning på knapp-tryckar-menyerna, såsom röstkontrollerade telefonmenyer. Ty de fungerar ju inte alls. Jag vet inte hur det är tänkt att de ska fungera, men i vilket fall gör dem de inte. Det är också helt sanslöst.

En helt sanslös dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0