Saker man inte alltid tänker på i vardagen...

Det är precis vad jag tänker skriva om här.
Det finns fullt med saker i vardagen som man inte alltid tänker på. Till exempel varför inte alla stopp-plingor på bussarna låter likadant. Alltså: när man plingar på stopp-knappen på bussen, och det ska låta en ton, eller ett pling eller ett pip eller liknande. Men... de låter så olika beroende på vilken buss man åker. Ibland låter det inte alls. Borde det inte vara mindre förvirrande om alla lät likadant? Och högt, så man hör. Till exempel om man skulle byta ut dem mot ett signalhorn. Då jädrar annama skulle man vakna! För det är bra om man kan vakna av de signalerna, utifall man ska kliva av. Jag vet att jag är ganska duktig på att somna på bussar. I Karlstad är stadsbussarna en uppiggande orange färg. Lyser i mörker. Helcoolt.

En annan sak man kanske inte alltid tänker på är det där klistret som är på kuvert. ALLTSÅ, jag tror att det vilar någon form av förbannelse över mig, för det klistret fungerar aldrig för mig! Det låter väldigt bisarrt, men så äro fallet. Och ja, jag vet att man ska slicka på det för att det ska fästa, men det fungerar inte i alla fall. Varför ska det vara så svårt att klistra igen ett simpelt kuvert? Jag förstår inte. Det är inte ofta som jag skickar brev, men när man ska skicka in fakturor och sådant, så ja. Man kanske behöver träning. Klister-träning, vad vet jag? Om det finns några sådana kurser så skulle jag vara tacksam om jag blev informerad om detta.

Jag måste även få ställa en allmän fråga som avslut; Vad är den där "Puff"-funktionen på Facebook? Vad är det bra för och hur fungerar det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0