Pyssel.

Goddag!

På hösten passar det bra att pyssla, eller hur? Det tycker jag, skönt att sitta inomhus och göra något roligt kanske, än att vara ute då det är regn och rusk. Nåväl, till mitt pyssel. Jag blev inspirerad av en söt mössa när jag ugglade runt på H&M.se. Här är den:



Jättesöt, tänkte jag, men sådär kan man ju enkelt göra själv. :) Piffa upp en mössa man redan har, menar jag. Istället för att köpa en ny. :) Jag har ju redan en sådan modell på mössa, en stickad grå "svampmössa" som jag kallar dem. :) Sedan så pysslade jag bara ihop en tofs, jag använde rosa och vitt garn. Sedan är det bara att sy på den på mössan. Ni kommer väl ihåg hur man gör, vi gjorde dem i alla fall ofta på dagis och i skolan. :) När man använder två kartongcirklar och nystar runt? Ah, barndomsminnen väcks till liv. I alla fall, såhär blev det:





Piggar upp sedan när kylan kommer. Gullegull!

Jag har målarfärg på händerna. Den kommer från ett annat projekt. Spännande! Flitiga fingrar...

Nu ska jag dra mig tillbaka, kika lite på TV eller något innan jobbet väntar sedan ikväll. Tjing!

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0