Jag ber om ursäkt...

Hej!
Jag ber om ursäkt för så låg uppdatering på senaste tiden, jag är bara så omotiverad! Jag vill så mycket, men vet aldrig var jag ska börja. Det som väger tyngst i bröstet just nu är jobb. Jag behöver ett heltidsjobb! Vill jobba, så badly! Jag lägger ut en massa krokar men ingen tycks nappa. Det kommer att komma, det vet jag, men jag känner mig så stressad! Jag vill få ett heltidsjobb som jag är duktig på och där jag trivs. Jag vill kunna planera långt in i framtiden, lägenhetsköp osv. Vill bokstavligen bara hoppa in i det riktiga vuxenlivet med en stor duns och säga "Här är jag! Jag lyckas!"

Just nu längtar jag så till jul! Julmys traditionsenligt á la Dahlgren. Jag och min minimala släkt, vi har det mysigt vi! Det snöade förresten på första advent, som utlovat. :) Det kom mycket snö som fick stanna tills igår, för då regnade det. Nu är den nästan helt borta, men jag är säker på att den hinner komma tillbaka. :) Såhär är det ju ibland, vissa år får man en grön jul. Jag är dock hoppfull, som jag alltid är. :)

Jag behöver hjorta till det lite mer. Skaffa fler sysselsättningar. Jag ska faktiskt börja på gym igen, ett nytt gym. Alltså inte samma som jag gick till tidigare, så det ska bli kul. Sätta ordentlig sprätt på hjärnan så att man kanske får nya härliga idéer.


En stor portion motivation, tack!

Bilden är från i somras, och reflekterar ganska bra en bristande Hjortivation.
Men hörrni! Jag borde ta och göra en "Dagens Lista"! Det har jag inte gjort på jättelänge! :D Ni får jättegärna komma med förslag på vad ni vill att jag listar upp från 5 till 1! Hjort on!

Peace&Love!

/El Hjorto

Kommentarer
Postat av: Jessie

Det där med att trivas på sitt jobb.. Jag jobbar inte heltid men likaväl runt 80%, så det blir nästan som heltid för mig. Jobbar ju 5/6 dagar i veckan så. Och det är svårt för en 20:åring att få jobb i en håla som Säffle, speciellt när nyss nämnda 20:åring inte har någon direkt utbildning mer än teater på gymnasiet.

Så jag borde ju verkligen skatta mig lycklig. Men det där med att trivas.. Ska det verkligen vara så svårt att hitta ett jobb som man trivs med och inte får ångest av att gå till? Tydligen.

2011-12-02 @ 10:14:01
Postat av: Hj0rt!

Ja, det ska du verkligen vara tacksam för! Det BORDE vara en självklarhet att trivas på jobbet, men som ung får man inte vara kräsen! D:

2011-12-03 @ 10:23:25
URL: http://broderhjort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0