Mr. Bumblebee!

Jag såg honom, och fångade honom på bild, mitt i hans arbete. Humlan! Jag tyckte nog att han var såpass gullig att han skulle få mycket uppmärksamhet här. Alldeles lurvig och tjock. Sweetnose! Här har ni honom i alla fall:


I see you there, Mr. Bumblebee, buzzing around, doin' yaw thang! :D


Jag ville ju fota körsbärsträden nu när de slagit ut så himla fint. :) Humlorna gillar dem ju också, som ni ser. Så fort man närmar sig träden så hör man ett högt surrande, då är det ju en hel flock humlor där. CUTE! :)

Jag har en annan rolig nyhet att dela med mig av också. Idag blev jag klar med matten! :D Äntligen! :) Skönt att kunna lägga matte B bakom mig nu, då den hängt över mig som ett spöke sedan gymnasiet. Typiskt att ha så fina betyg i allt, utom matte. Jobbade så otroligt hårt med matten under gymnasiet, jag hade matte fyra gånger i veckan. Två gånger på ordinarie lektioner och två gånger i mattestöd. Det är så tråkigt att betygsystemet har sina markanta brister. Jag fick ju inte tillgodogöra mig mina ansträngningar då betygen skulle sättas, utan lärarna får enbart gå på resultat, och Nationella bestod av 80% av betyget. 80%! Vrickat, då Nationella egentligen är till för att se hur landets elever klarar sig överlag. Min lärare sa det också, att om han hade fått ta med närvaro och "effort" så jag hade jag helt klart klarat kursen direkt. Detta borde utbildningsministern läsa. Jag hoppas du hittar in här, Jan Björklund.

Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund Jan Björklund

Sådär, nu hittar han hit nästa gång han sitter och googlar sig själv. NÅVÄL, jag har läst upp Matte B nu på folkhögskolan, so now I'm all good! :) Känns som en stor lättnad!

Ikväll ska vi ha en avslutningsfest på skolan, som slutar på fredag. Festen är för min skull, eftersom jag missade i fredags och för att jag inte ska vara med på balen som är imorgon. Usch för bal, säger jag, och bojkottar. Jag tycker i alla fall att man ska få ha på sig vad man vill, och sitta med vem tusan man vill! Synd att de förstörde en fin avslutningsmiddag genom att tvinga på folk ett stramt och extremt tråkigt tema. Flera stycken som inte ska gå på grund av det. Dåligt gjort!

Jag menar, titta bara vad mysigt vi har under normala omständigheter på skolan, chill med gott sällskap! Alla får vara precis som de är, because we love everyone!


Sun in your eyes there, brother Hjort?


Calvie and Aniiiia, gosigos! :)

Ja, nu fick ni lite tisdagslektyr också. Once again, Jan Björklund, jag hoppas du hittar hit. Jag skulle ha en hel del att snacka med dig om.

Lots of love to all you little Hjorts out there! :*

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0