Husfru.

Goddag!
Denna dag bjöd inte på vad en dag som denna borde bjuda på, vilket är sol och bad. Någon måtta får det vara, man ska ju inte utsätta sig för allför mycket sol.

Jag sov inget vidare inatt. Det var för varmt när vi skulle sova, så vi tog ut täcket ur påslakanet och sov med bara påslakanet. Det var inte särskilt mysigt, så jag sov inte bra alls under natten. Imorse vaknade jag med halsont och svullna halsmandlar. Jag tänker att det blev för kallt under natten, vi sover trots allt med öppet fönster. Tur som jag har dock, så har jag en så snäll pojkvän som på morgonen tog ett nytvättat påslakan och lade i täcket igen, och stoppade om mig så att jag fick sova ordentligt under förmiddagen. :) Jag klev upp strax innan 12.

Under dagen har jag varit en duktig husfru och diskat, städat, skött om blommorna och nu ska jag strax börja med middagen. Det blir krämig gryta med fläskfilé, röd paprika och färska champinjoner. Mumz! Jag är ju faktiskt en fena i köket! :)



Tro nu bara inte att jag är någon gnällig husfru? Problemet gnälliga husfruar har är att de inte delar upp sysslorna med snubbarna sina. Hjälpas åt är himla bra! Jag och Robin brukar försöka dela sysslorna i hälften. En annan sak är att göra sakerna tillsammans (när det går). Exempelvis brukar jag och Robin tvätta tillsammans. Vi går BÅDA ner till tvättstugan. Mycket bättre och roligare. Annars kan det bli bitterhet och sura miner från olika håll. Man ska hjälpas åt, kom ihåg det! :)

Jag tänkte bara uppdatera lite. För att sammanfatta; Jag är på väg att bli sjuk ? :( Jag är en duktig husfru. Lyllos den som gifter sig med mig! Fetast diamantring vinner....

x)

Peace&Love!

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0