Pömp/Dömp

God kväll!

Nu håller jag på att vänta på att min polarkaka ska tina. Tänkte ta en old-school kvällsfika med varm O'boy och macka. Som när man gick i grundskolan. Mysiga tider. Idag handlar om mat här? Haha. Jag tycker om mat, det är gott, okej? Så länge man rör på sig kan man äta i princip vad man vill. Ni behöver inte äta barnmat, please.

OKEJ, nu är det dags för en Pömp/Dömp tycker jag. Det var längesedan.

Dagens Pömp går till gamla damer som motionerar! När jag var ute på min cykelrunda förut så kom jag ikapp en äldre dam, också på cykel. Sedan, från ingenstans, fick hon en jädrans fart och cyklade ifrån mig? Så häftigt! Go lady!


Heja pigga äldre invånare av samhället! Ni är pömpade!

Dagens Dömp går helt klart till vissa idioter till grannar som jag tydligen har. Det var trångt i cykelrummet från början. Fullt med cyklar som inte används och står där med punktering. Jag tycker att om man bara ska förvara sin cykel, då man knappt använder den alls, så kan man lika gärna ha den i sitt förråd. Jag som flitigt använder min cykel vill gärna ha den till hands. Idag, när jag skulle hämta min cykel, vad slås jag av? För det första slås jag av bensinångor, såpass att man blir svimfärdig. Då är det alltså någon som har börjat förvara en motorcykel i cykelrummet. Seriöst? Nog för att det är närmare en cykel än en bil, men kom igen? Hitta ett garage. Den där motorcykeln var dessutom trasig. Den stod och läckte olja och hastighetsmätaren hade lossnat och hängde vid framhjulet. Hade de ställt den i cykelrummet för att den skulle stå säkert? För att ingen ska stjäla den? - Trust me, ingen kommer att försöka stjäla den där.
Ge plats till cyklar som faktiskt används flitigt och behövs till hands!


Sluta gasa ihjäl grannarna med bensinångor och oljeläckage!

Nu ska jag sluka mitt kvällsfika, tjing!

Peace&Love!

/El Hjorto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0