I'm back!

Hej!

Jag har varit borta i ett par dagar, jag hoppas att ni har märkt det, haha! Det var så att jag och Robin åkte med mami och papi iväg till fjällen! Fiske, springturer, klättra upp på berg, ta in utsikt och leta lemmlar! Så härligt! Och så lite bastu också. :) Jag tänkte ta igen ert intresse igen med bilder, tänkte jag. :) Kameran var ju såklart med! :D


Jag var trendig i "Pippi-tröja". Jag köpte den i våras tror jag, nu finns den överallt!


Typisk manikyr á la mig.  Pimpat på vänster ringfingernagel. Denna gång blev det två hjärtan. :)


Inget slår mina fabulösa stövlar i trendighet! :D


Fiske i en liten å, jag fick en fisk! :D Den var tyvärr knappt storleken av min hand dock, så den fick återvända till sitt hem.












Mamma hittade dessa söta små svampar, haha :D De ser ut som små öron, eller hur? :D


Korvgrillning i eldkorgen! :)


Den här bilden tog jag ifrån båten. Där är fjället, och dit upp gick vi. Joggade, gjorde jag till och med. För er som inte brukar fjällvandra kan jag berätta att det är jobbigt. Brant som tusan (det är ju ett berg) och tunn luft på hög höjd. Allt är dock värt det, för utsikten! Helt enastående! Och så kan man såklart titta på renbajs och plocka blåbär och så. :D


På jakt efter gammelgäddan, tyvärr utan resultat. De ville helt enkelt inte nappa just den dagen. :(

Ja, nu är ni uppdaterade. :) På fredag nalkas kräftskiva! :D På menyn står såklart kräftor, men även skagentoast, pizzabullar och västerbottensmuffins! :) Det sistnämnda googlade jag fram, ska bli spännande att prova. :) Om det blir lyckat ska jag dela med mig av receptet. :) Hihi. Efter kräftskivan skall vi ut och skaka våra lurviga på någon krog som faller i vår smak. :)

Under semestern har jag ätit godis, en hel del. Attans, jag som hade det under kontroll. Men det är viktigt att inte ta bort allt helt, utan man ska unna sig ibland! Jag ville sluta äta godis igen, eftersom det är så himla dåligt för tänderna. Jag resonerade så att om jag slutade med godis, kunde jag få unna mig läsk på helgerna. Jag är en sådan otrolig sodaholic! Älskar läsk! Men men, det viktiga är ju att man håller det under kontroll, och inte äter konstant tror jag. Bra att låta gaddarna vila lite. :) Så imorgon blir det powerwalk och förhoppningsvis även en cykeltur.

Ha det gött, så hörs vi! :)

Peace&Love!

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0