Hallon.

God morgon!
Jag får be om ursäkt för dålig uppdatering. Jag har sysselsatt mig utomhus på senaste tiden. Power-walkat mycket, plockat bär med mamma, sådana saker. Man måste ju suga i sig det som är kvar av sommaren nu när den sakta börjar lida mot sitt slut. Inatt till exempel, låg jag i sängen och frös för första gången sedan i maj tror jag. Frös om fötterna, gjorde jag. Det var ju lite tråkigt. Men frukta inte! Sommaren är inte över än! :D Än kan man sola och bada och glida runt i flipfloptofflor om man vill det! Vi ska inte ta ut någonting i förskott här inte. :)

IDAG, börjar jag dagen med lite ekologisk fjällfil med Havrefras och egenplockade hallon! :D Det fick bli en hastig bild i all hast, enbart för att visa de fina hallonen:


Gött. Mos.

Då jag är klar här med mina morgonrutiner ska jag bege mig in till stan, möta upp mamsen och kopiera upp mina betyg och intyg som skall bifogas i mina nyskrivna CV:n. Jag tycker om att titta på alla mina betygspapper, det gör mig nostalgisk. Jag tänker "Ååååh, den här kursen var så rolig!" och "Oj, vad jag inte saknar Internationella Relationer"... I helhet hade jag en underbart bra kursplan på gymnasiet. Fick lära mig precis vad jag behävde, plus en massa extrakurser jag valde själv. Prima! Ett problem uppstod dock. Jag har två versioner av mina slutbetyg på gymnasiet; ett på svenska samt ett på engelska. Jag vill välja att ta med det som är på engelska, eftersom jag gick ett engelsk program, å andra sidan kan man aldrig vara säker på att min framtida arbetsgivare är lika engelsktalande som jag. Det är ju inte alla som vet att "Upper Secondary School" är gymnasiet. Så jag tog det svenska. På det står det ju trots allt att undervisningen sker på engelska. Det får duga bra det. :)

Vad det gäller vädret och medföljande kläder har jag ingen aning. Är det mulet, eller ska det vara soligt? Just nu är det båda, av någon anledning. Det blåser dock, så jag tror det blir långärmat.

Nu ska jag bege mig vidare, mot tandborsten!
Hoppas ni får en bra dag!

Peace&Love!

/El Hjorto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0