Franklin.

God kväll allesammans!

Jag har haft ett kärt återseende med min kamera Franklin. Jag har en udda vana att döpa de tekniska sakerna i mitt liv efter ovanliga maskulina namn. Min bil har jag döpt till Arthur, fastän alla bilar enligt tradition är kvinnor. Båtar likaså. Min bil är dock en Arthur, en pärla! Min laptop heter Figaro, och min kamera har jag döpt till Franklin. Inspirationen kommer från ett ganska dåligt barnprogram som heter just Franklin. Handlar om Franklin och hans vänner i skogen. Franklin är en sköldpadda. Vad gör en sköldpadda i skogen? - Det vet vi inte.

Jag tog ett par bilder på min omgivning, mest åt Axel faktiskt. Jag vet att Axel gillar sådant. Jag tänkte på dig när jag tog de här bilderna. Här har du, gamle gosse!


Solnedgång.


Ett körsbär från vårt körsbärsträd.


Blomz.

Ja, tre snabba bara. De är oredigerade som resterande 99,9% av bilderna jag lägger upp här är. Jag tycker inte om att redigera, tycker det är jättetråkigt faktiskt. Vad säger ni om det då, bloggvärlden?! Va? Oredigerade bilder?! Inget "suga in magen och låren i Photoshop" här inte! Inget "Åh, kolla vilken röd blomma" här inte! Och definitivt inget "Åh, kolla solblänket i mitt öga". Inget sådant. Här kör vi på Keepin' it real! Represent!

Och ifall frågan kommer upp; Ja. Jag gillar mörka bilder. :) Hellre det än överexponerat tingel-tangel och spex. :)

Men nog om mig och Axel, nu ska jag dra mig tillbaka, kanske slänga ihop någon kaksmet jag kan äta rå. MmmmMMmMmm, rå kaksmeeet!

Adjö.

/El Hjorto

Kommentarer
Postat av: Oscar Miester!

Här är frankling! Han är charmig och glaad! Ser hur han växer! Dag för daaag!

2011-08-04 @ 00:32:34
URL: http://boggey-obm.blogspot.com/
Postat av: Petra Miester!

Jag brukar jämt sjunga den enda biten jag kan för Robin; "Häääääääääär är Franklin dididididididi Han kommer till ditt hem dididididididi Han kommer till mitt hem didididi" Haha :D

2011-08-04 @ 09:39:01
URL: http://broderhjort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0