Kärt återseende

Hejsan alla glada!
Jag tänkte att jag kanske, hör och häpna, skulle börja aktivt skriva här! ;o Heliga uttrar, vad är nu detta? Det kommer nu ett bekännande som jag inte är stolt över. Jag har börjat följa en blogg. Fokis blogg. Jag har ingen aning om varför. Jag tycker inte om att följa bloggar, men nu har jag fastnat för Fokis blogg. Den är ju onekligen söt, men samtidigt blir man lite irriterande avundsjuk. Men, alla kan ju inte vara stenrika. Vilket faktiskt för mig till en idé jag har fått... Jag ska erkänna att jag tycker om kläder och allt därtill, men som sagt är inte de flesta studenter senrika, så jag gillar att budgethandla. Det är ju sannerligen roligt att titta på märkeskläder etc, och ibland kan man ju faktiskt, om man känner för det, unna sig själv något alldeles extra. MEN, för min del, är H&M en absolut storfavorit. Det behöver ju faktiskt inte kosta mycket för att det ska bli snyggt. I alla fall, funderade jag på om jag kanske skulle dela med mig lite av mina klädfasoner ;) Kan ju bli roligt! :)

Jag kan börja med att säga att nu när hösten är här så blir jag inspirerad att köpa en hel del mysiga, varma plagg att strosa runt i då de elaka höstvindarna börjar blåsa. Jag har själv just införskaffat mig en helmysig typ lång cardigan från H&M och en jättemysig stickad halsduk från Accent! Dock känner jag mig ännu inte fullt garderad för elakt oktober/novemberväder, det fattas några saker. Just därav den anledningen så handlar dagens lista om 5 nyckelting till hösten :)

Plats nummer 5: Någorlunda vattentäta skor. (Hur många gånger har man inte gjort misstaget att vara optimistisk och tagit på sig sina Converse och tänkt "Nej, men det ska nog gå bra, jag undviker att kliva i vattenpölar bara". Och vi vet ju alla hur det brukar gå... Plask, plask. Stövlar är bra! Dock inte gummistövlar; jag struntar i att de numera anses vara ett vardagsplagg, jag håller inte med!)

Plats nummer 4: Musik i lurarna! (Bra musik piggar verkligen upp vilken grådassig dag som helst! :])

Plats nummer 3: Den s.k. "Svampmössan". Söt, stickad, puffig. Kan det bli bättre? ;)

Plats nummer 2: HALSDUK! :D Gärna lång och stickad. När man virar den omkrring sig ska det kännas som en kram ;)

Plats nummer 1: En katt (eller flera!) :D Det sitter aldrig fel, och piggar jämt upp en! :D Visserligen har katter ingenting med årstideer att göra, men kanske speciellt efter en dag med regn och rusk, är det mysigt att bli mött av ett "MRAAAAAA! :D" när man kliver innanför dörren. :D


En liten kik på min nya halsduk :)Här får ni en liten kik på min nya halsduk :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0