Angående vegetarianism

Jag har varit vegetarian i 2 hela år nu. It's been fine anf fun and all, men nu är jag ganska jätte-less. Jag ville prova på det eftersom jag vet hur situationen är med djuren, och det är verkligen helt fel och jättehemskt, plus att jag ville prova för sakens skull. Sedan rullade det på. I ungefär ett och trekvarts år, sedan började jag lessna. Så jag bestämde mig för att börja äta kött igen när 2 år hade gått, och det har det nu någon gång i november. Jag har för mig det var antingen den 17:e eller den 27:e november som jag slutade äta kött. Så när november är över så ska jag börja äta kött igen.

Det känns konstigt, och lite skrämmande, eftersom min kropp är totalt "avgiftad" från alla sorters köttprodukter (jag har inte ätit någon form av kött, alltså inte kyckling eller fisk/skaldjur heller), och jag har inte den blekaste hur min kropp kommer reagera när de får kött igen. Förmodligen kommer det smaka väldigt illa, och jag kommer förmodligen spy. Det kommer nog ta lång tid innan jag vänjer mig igen.

MEN, in the spirit of allt detta, så får dagens lista handla om:

5 kötträtter jag har saknat mest under dessa 2 år:

1. Tunnbrödsrulle

2. Falukorvsmackor

3. Grillad kycklig

4. Oxfilétoast på Chats
5. Pizza med något annat än svamp och diverse grönsaker på

Tack och hej.


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag kände skillnad efter att inte ätit kött i Nepal, det var ju bara 1 månad. Du kan nog se fram emot lite magont ;) men det är värt det, jag lovar!

2009-11-24 @ 22:59:24
URL: http://majaunander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0